אודות2017-12-18T13:27:51+00:00

הילה טייב

מומחית לקויות למידה ומאבחנת דידקטית M.ED

היי אני הילה

בוגרת המכללה האקדמית לחינוך "בית ברל" ובעלת תואר שני (M.Ed ) בליקויי למידה: הערכה והתערבות חינוכית. מוסמכת כמתל"ית- מורה מעריכה תפקודי למידה בבית הספר היסודי והעל יסודי. ומאבחנת דידקטית – פרקטיקום קליני, אבחון תפקודי למידה לביה"ס היסודי, לביה"ס העל יסודי ולמבוגרים.

בוגרת המכללה האקדמית לחינוך "אורנים" ובעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך והוראה לכיתות יסוד: א-ו בהתמחות: הוראה כוללת, מקרא והוראה משלבת- שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכתה רגילה. הכשרה בתחומים: נורמה וליקויים בקריאה, מתמטיקה לחינוך מיוחד, אסטרטגיות לימוד, ניתוח התנהגות והעשרה אינסטרומנטלית.

הילה טייב
הילה טייבM.Ed מומחית ללקויות למידה ומאבחנת דידקטית
ותק בהוראה: 13 שנים, מתוכם 11 שנים מחנכת כיתות א-ב. כיום מחנכת כתה א' בביה"ס "רימון" שבקיבוץ מסילות.
בעלת ניסיון רב בהקניית מיומנויות הקריאה והכתיבה, יסודות החשבון, אסטרטגיות למידה ומוכנות לקראת כתה א'.
לאורך השנים התמקצעתי בתחומי החינוך הלשוני, הוראת המתמטיקה והקניית אסטרטגיות למידה לתלמידים מתקשים בכיתות יסוד, ולתלמידים לקויי למידה הלומדים במסגרת החינוך הרגילה. בנוסף, התנסיתי בבניית תכניות התערבות לתלמידים לקויי למידה ותלמידים מתקשים.
לאורך שנותיי כמחנכת שילבתי ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכתתי, ביניהם: ילדים עם נכויות פיזיות וילדים עם PDD (ילדים שאובחנו על הספקטרום האוטיסטי).
משנתי החינוכית כוללת בין היתר, את התפיסה הפילוסופית העומדת בבסיס רעיון השילוב ודוגלת כי, ילד בעל צרכים מיוחדים הינו שווה זכויות לילד שאינו מוגבל, ועל כן זכותו הבסיסית היא ללמוד יחד עם עמיתיו, בני אותה קבוצת גיל בתוך מערכת חינוך אחת.
במסגרת פגישותיי עם הורים לילדים מתקשים ולקויי למידה, אני מזהה בקרב הורים רבים חוסר הבנה ותחושות רגשיות חזקות כגון: תסכול, אשם, בלבול רב וחוסר אונים. תחושות אלה נובעות בין היתר מניפוץ הפנטזיה ההורית וקושי של ההורים להכיל את הפער שבין, הקשיים שמגלה ומבטא הילד/ה במסגרת החינוכית וציפיות ההורים להצלחה באשר לילדם. שכן, ילד מייצג עבור הוריו את הגשמת חלומותיהם והשלמת הישגיהם.
אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להגברת הסיכוי להצלחת ילד/ה בכלל וילד/ה עם לקויות למידה בפרט, הוא התמיכה ההורית. שכן, להורים יש יכולת להשפיע בעוצמה רבה על הלמידה וההתפתחות של ילדיהם. חשוב שהתמיכה הזו תיתן מענה לשני תחומים משמעותיים בו זמנית: המישור הפרקטי- דידקטי, שמשמעותו מתן מענה מקצועי לילד, להתמודדות עם הקשיים הנגזרים מתוך לקות הלמידה. המישור הרגשי- שמשמעו, תמיכה וחיזוק הדימוי העצמי של הילד.
אם אתם תוהים, מדוע כל כך קשה לילדכם לתפקד ולהצליח בתחום הלימודי? על אף שאתם רואים כי, הוא משקיע משאבים ומאמצים רבים בכדי להצליח. או שאתם נתקלים בחוסר מוטיבציה מצד ילדכם ללמוד ולהשקיע. או שהצוות המקצועי בביה"ס מדווח לכם כי, ילדכם מתקשה / נמנע מלבצע את המשימות הנדרשות בכתה ומציג קשיים משמעותיים בהבנה והפנמה של התוכן הלימודי כמו גם קשיים בתפקודי הקשב ובתפקודים הניהוליים. אני מזמינה אתכם ההורים לפנות אליי לתיאום פגישת ייעוץ, בה נוכל לעמוד יחדיו על מהות הקשיים של ילדכם ולשקול בהתאם לכך, נחיצותו של אבחון ובהמשך דרכי טיפול.
ברצוני לציין כי, לאבחון ילדכם ע"י איש מקצוע מומחה ללקויות למידה ישנה חשיבות ראשונה במעלה. שכן, דרכי טיפול יעילות בקשיי ילדכם נגזרות מאבחון נכון ומקצועי. מומחה ללקויות למידה ידע לבחון קיומן של לקויות למידה, יזהה את המקור לקשיי ילדכם, ימפה את קשייו כמו גם חזקותיו, יעריך את מאפייני הלמידה שלו ובהתאם לכך יבנה פרופיל לימודי המתאים רק לו, ובסופו של התהליך יתווה תכנית התערבות מתאימה אשר, תהווה את הבסיס להמשך הטיפול בקשיים שנתגלו, תוך שימוש בחוזקות הילד והקניית כלים יישומיים ויעילים למימוש הפוטנציאל שלו.

תארים והסמכות

קבע/י פגישה

אני מזמינה אתכם ההורים לפנות אליי לתיאום פגישת ייעוץ, בה נוכל לעמוד יחדיו על מהות הקשיים של ילדכם ולשקול בהתאם לכך, נחיצותו של אבחון ובהמשך דרכי טיפול.